Identiteitscrisis gemeente Enschede

Barry Overink 06.09.2012

Schijnbaar zit de gemeente Enschede in een identiteitscrisis, zij heeft nog al eens de neiging om te denken dat zij een succesvolle ondernemer is, of op z’n minst op diens stoel kan gaan zitten.

Is het niet als projectontwikkelaar die een grote leegstaande fabriek wil omturnen naar een bedrijfsverzamelgebouw en er later alsnog achter komt dat er voor minimaal nog 1,2 miljoen moet worden verspijkerd en er nog maandelijks met een kruiwagen tienduizendeneuro’s achteraan moet brengen.
Nee daar hebben ze waarschijnlijk wel van geleerd en gaan ze nu maar op de stoel zitten van de succesvolle marketingmanager! GRATIS WIFI in de binnenstad van Enschede; ‘’dat trekt namelijk meer bezoekers, toeristen en winkelend publiek’’ …….. zo was twee weken geleden te lezen in de TC Tubantia. Net alsof mensen nu met gratis wifi massaal naar Enschede komen om te shoppen of te recreëren. Gratis wifi is prima maar dan wel omdat we een kennisstad zijn en niet omdat we dan zogenaamd meer bezoekers krijgen. Nee laat de gemeente de gemeente zijn en als ze winkelend publiek wil trekken en ondernemer wil steunen, laten we dan het voorstel van Niels van den Berg uitvoeren en het bustarief weer terug brengen naar 1 euro op donderdag en zaterdag. Daar helpen we de ondernemers in de binnenstad pas echt mee!